Skip to main content

Eláruljuk, hogyan lehet jobb az emésztésed idén karácsonykor

Karácsonykor sokan már attól is felszedünk pár kilót, felpuffadunk és emésztőrendszeri panaszokat produkálunk, ha csak ránézünk az ünnepi vacsorára. Ha idén is szeretnél mindent megkóstolni vagy nem tudsz nemet mondani a rengeteg finom falatnak, akkor adunk 3 ötletet, amivel egy-egy nagyobb lakmározás sem fogja túlterhelni szervezeted.

Mik befolyásolják az emésztésünket?

Első és legfontosabb tisztázandó dolog, mielőtt rátérnénk arra, hogyan lehet jobb az emésztésed, az az emésztést befolyásoló tényezők köre. Számos dolog befolyásolhatja emésztésünket, így az ételben található baktériumok, az elfogyasztott ételek összetevője és állaga, a stressz szintünk, életmódunk, szokásaink, napi rutinunk, testsúlyunk, a gyógyszer szedés, krónikus bélrendszert érintő betegségek (pl.: irritábilis bél szindróma), valamint ételérzékenységek és allergiák is.

A felsoroltak közül van jó néhány olyan, amit nem vagy kevésbé tudunk befolyásolni. Első körben a legfontosabb, hogy  bármi is álljon az emésztési panaszok mögött, megszüntessük azt a kiváltó okot. Legyen szó gyakori vagy csak alkalmanként jelentkező emésztési problémákról, érdemes tőlük mihamarabb megszabadulni.

hogyan lehet jobb az emésztés - tippek az ünnepi fogás melléHogyan lehet jobb az emésztésed?

Jön a karácsony és már sokan előre rosszul vannak az ünnepi menü gondolatától. Na, persze nem azért, mert nem szeretnének hatalmasakat harapni a legfinomabb szaftos sültekbe, vagy jó nagyot merni tányérjukba egy klasszikus halászléből vagy töltött káposztából. Az ínycsiklandó ünnepi menük élvezetét sokaknál az édes élményt követő emésztési panaszok árnyékolják be. Segítünk abban, hogyan lehet jobb az emésztésed az ünnepek alatt.

Egyél élvezettel!

Most meglepődtél, ugye? Pedig az élvezettel, lassan és kényelmesen lakmározás bizony jót tesz az emésztésednek. Tanulmányok is kimutatták, hogy például vastagbélgyulladás és IBS esetében csökkennek a tünetek, ha igazi ínyencként eszünk.

Falatozz csak komótosan. Mindegy, hogy a többiek már a desszertet eszik, te csak koncentrálj arra, ami a tányérodon van. Adj időt a szervezetednek arra, hogy ráhangolódjon az élményekre mind ízben, mind szagban, mind pedig látványban. Ha az érzékeid a fogásra hangoltad, akkor sokkal felkészültebben várja majd pocakod érkezésüket, persze egy alapos rágás után.

Az emésztés a szájban kezdődik és a gyenge rágást már többször összefüggésbe hozták a tápanyagok csökkent felszívódásával. Alapos rágás mellett gyomrodat kevésbé terheled meg. Ennek több oka is van. Az egyik, hogy a nyál rágásra termelődik, minél tovább rágsz, annál több nyállal elegyedik az étel, így a pépesített és kellőképpen folyóssá vált falatokat játszi könnyedséggel dolgozza fel gyomrod. A gyomor tehermentesítését pedig csak fokozza a nyál szénhidrát- és zsírbontó tulajdonsága.

Még egy utolsó érv a falatok élvezettel teljes, hosszú rágása mellett: A rágás csökkenti a stresszhormonok szintjét, amivel újfent javítható az emésztés.

hogyan lehet jobb az emésztés

Hogyan lehet jobb az emésztésed az ünnepek alatt?

Hogyan lehet jobb az emésztés a zsíroktól?

A legtöbb ember, aki emésztési panaszokkal küzd, olyan mint a húzókötél közepén a jelölő sáv. Ide-oda rángatják két állítás között. Az egyik az, hogy ne egyél zsíros dolgokat, a másik az, hogy egyél zsírokat, mert jót tesznek emésztésednek. Az igazság az, hogy az utóbbi mondatrész így szól helyesen: Egyél esszenciális zsírsavakat.

A jó emésztéshez igenis szükséged van bizonyos zsírokra. Ilyen az Omega-3 is, amely esszenciális telítetlen zsírsavként segíti bizonyos tápanyagok hasznosulását szervezetedben. Mindemellett csökkenti a gyulladásos bélbetegségek kialakulásának kockázatát vagy annak kellemetlen tüneteit, ezt tanulmányok igazolják.

Karácsonykor válaszd a halételeket és azokat a fogásokat vagy desszerteket, amiben diófélék vannak. A biztonság kedvéért pedig fogyaszd el a napi Zinzino BalanceOil+ adagod, mielőtt elkezdődik a családi ünneplés. Ezzel már készítheted gyomrod jóval az ünnepek előtt is a kiadós karácsonyi fogásokra.

Hogyan lehet jobb az emésztésed rostokkal?

Ha székrekedésed van sokan azt javasolják, hogy igyál egy kis rostos levet. Nem véletlen rögződött be ennyire az embereknek ez az emésztés segítő praktika. De hogyan lehet jobb az emésztés egy rostos dologtól?

Nos, az oldható rost felszívja a vizet, ezzel szilárdabbá teszi a székletet, míg az oldhatatlan rost szépen kipucolja a beleket és segít a béltartalom “akadálymentes közlekedésében”. A zab, az olajos magvak, a zöldségek és gyümölcsök is rostban gazdagok, így fogyasztásukról nem szabad megfeledkezni az ünnepek alatt sem.

A magas rosttartalmú étrend csökkenti az emésztőrendszeri betegségek kellemetlen tüneteit vagy akár meg is előzheti azok kialakulását. Elkerülhető többek közt a gyomorfekély, a reflux, az irritábilis bél szindróma (IBS) és ami a legfontosabb: az aranyér is. Utóbbi gyakran a székelési nehézségekkel hozható összefüggésbe, ami csökkenthető rostokkal.

Na, de mi van azokkal, akik nem nagy gyümölcsösök és a zöldségköretet is otthagyják a tányéron a karácsonyi fogás mellett? – Számukra rendkívül ideális rostforrás a Zinzino ZinoBiotic+, amely egy olyan élelmi rost keverék, ami javítja az emésztést és csökkenti az emésztőrendszeri panaszokat (pl.: puffadást). Ezen felül tökéletes táptalajt nyújt a bélben jótékony baktériumok elszaporodásának, melyek szintén javítják az emésztést és az anyagcserét. Ha ez nem volna elég, akkor optimalizálja az étkezés után megemelkedett vércukorszintet és fenntartja a megfelelő koleszterinszintet.

Az ünnepek előtt a tökéletes emésztést támogató kombináció a Zinzino ZinoBiotic+ és a BalanceOil+!

Zinzino ZinoBiotic+ - Fogyaszd minden nap!

Zinzino ZinoBiotic+ – Fogyaszd minden nap!

Hozzászólás