Álmatlanság tünetei és következményei

Álmatlanság tünetei és következményei

2019-05-07 Off By admin

Alvással töltjük napunk egyharmadát. Gondoljunk csak bele az egy hónapra nézve, napi átlagos 7 óra alvással 210 óra. Egy 30 napos hónapot nézve majdnem 9 napot csak alszunk. Szervezetünk úgy lett kitalálva, hogy a regenerációhoz és a megfelelő működéshez ezt a mennyiséget biztosítanunk kell számára. De mi történik, ha ennek nem teszünk eleget? Lehetnek következményei álmatlanságunknak?

Az alvás problémákat, elégtelen alvást és álmatlanságot insomniának nevezik. Ennél a problémánál az adott személy úgy érzi, hogy alvása zavart, nem pihentető, nem mély, az alvási ciklusok nem megfelelőek.

Ha ön gyakran

  • nehezen alszik el
  • az éjszaka folyamán gyakran felébred és nehezen tud újra visszaaludni
  • reggel spontán felébred, viszont egész nap fáradt

valószínűleg alvásproblémával küzd.

Milyen következményei lehetnek a nem megfelelő és minőségű alvásnak?

Rövid távon koncentrációs zavar, figyelem romlás. Hosszú távon immunrendszer gyengülés, idegrendszeri betegségek, mint peldául depresszió kialakiulásához is vezethet.

Az insomniák többsége másodlagos, azaz valamilyen pszichés állapot, életmódbéli változás, környezeti hatás, testi leleki betegség a kiváltó oka. Gyakran fordul elő olyan embereknél, akik két műszakban dolgoznak. Az elsődleges, primer insomniák oka viszont ismeretlen, nincs magyarázat a kialakulására. Ez a ritkább eset.

Mit tegyünk, hogy jól aludjunk?

  • Lefekvés előtt legalább 1 órával ne együnk szilárd ételt, ne fogyasszunk bő folyadékot.
  • Teremtsünk nyugodt körülményeket, esetleg vegyünk egy forró fürdőt.
  • Kerüljük közvetlenül az elalvás előtt a telefon vagy egyéb elektronikai eszköz használatát, mert az általuk kibocsájtott fény azt sugalja agyunknak, hogy nappal van.
  • Soha ne tévénézés közben aludjunk el.
  • Győződjünk meg róla, hogy a matrac, amin alszuk a legjobb testünknek.
  • Igyunk citromfű teát vagy vegyünk be sáfrányt tartalamazó étrendkiegészítőt.

Ha ezeket a praktikákat bevetve nem javul alvásminőségünk, mindenképp forduljunk szakemberhez.

A Zinzino Viva egy remek választás a testi leleki nyugalom eléréséhez. Sáfrány kivonat tartalamának köszönhetően megnyugtatja az idegeket és segít ellazulni egy nehéz nap után.